woensdag 20 april 2011

Jinx?


Ik moet t misschien niet schrijven want alles wat je zegt roep je af over jezelf, of als je t niet schrijft roep je t af, iets met af... afkloppen in elk geval. Maar er komt een vakantie aan... ik zeg niet wanneer, hoe lang en waar, want wie weet hoe cybercrime werkt en straks staan er 10 mensen met een koevoet op mijn oprit. Maar het is gepland, het is betaald. De vrije tijd is ook ingepland. Maaaaaaaar..... Lief moet daar zuur voor bijten. Die krijgt namelijk de hele wereld en z'n zus over zich heen met dingen die nog even moeten voor die vakantie. En mensen die nog paniek gaan schoppen die helemaal niet nodig is en zeker niet nu. Ik heb lief deze week 2 uur wakker gezien. Maar dat lag ook aan mij...

Na het kappersdrama vrijdag met G was ons geen rust gegund, want vanaf 23 uur was het brokjes schrapen bij t mannetje. Drie bedden heeft ie onder gespuugd, en hij bleef tot 4 uur bezig. De volgende dag waren G en zijn mama niet in een goeie bui. Smiddags dacht lief (die smorgens ging paardrijden in een fietshelm en golfbroek) nog iets leuks te doen met F en vriendin T, maar mijn oorwurm gezicht gooide roet in t eten. Toen ging hij dus wat leuks doen met F, vriendin T en G met t kapotte oor. Zondag ging op aan fietsen en werken en toen was t maandag. Maandagavond (lief was natuurlijk niet thuis) dacht ik al iets te voelen rommelen in de buik en snachts was t bal. Alles eruit. Hoera. Dat werd een ding dat de hele dinsdag en de dinsdagnacht doorduurde, inclusief koorts en grieppijnen. Woensdag was ik 56,5 kilo, Hoera zou je zeggen, maar ik kon niet rechtop staan. En ohja, toen ik me dinsdag middag uit bed hees om 3 uur om kids op te vangen, viel me op dat poes F ook niet op was geweest vandaag. Toen ik hem uit de mand lokte bleek hij ook nauwelijks te kunnen staan. Hoe, wie wat waar? Geen idee, maar toch de dokter gebeld. In draf met zwak lijf, hopende dat alles binnen bleef, poes en kids naar dokter. Na 5 rontgenfoto's bleek hij nix te hebben gebroken. Maar hij is waarschijnlijk wel aangereden en dus stijf en bont en blauw. Ohja, hij had ook koorts. Een antibioticum en ontstekingsremmer rijker en 114 euro lichter gingen we naar huis. Even ging ik buiten zitten (het schijnt zomer te zijn geworden, ik lag in bed, zonde!) en klapte de parasol uit. Er rolde een wesp op mijn hoofd, aargh!! Wesp weggejaagd, maar de parasol wilde niet open en de wesp bleef terugkomen. Wespengifspuit gehaald en wesp belaagd, toen had ik wat meer tijd te kijken wat er aan de hand was. Blijkt die wesp bezig te zijn geweest een nest te bouwen!!! In de gaatjes die bedoeld zijn voor het staafje dat de parasol omhoog houdt had ie smerige smurrie gestopt. Dat moest ik er met een spijker uittimmeren.Zo vast zat t. Gelig stof in brokjes (hmmm brokjes, pas nog gezien) viel op de grond. Brokjes en parasol volgespoten met wespgif en maar weer naar binnen.

En dus denk ik nu: mogen we het dan nu gehad hebben? Of jinx ik die vakantie plannen dan? Want het blijft nog spannend of we daadwerkelijk kunnen gaan. Gaat de poes t halen? Gaat er niemand anders meer ten prooi vallen aan een virus/overmatig werk/wat dan ook? Gaat t werk lief alleen laten?

Laat ik t huis maar eens gaan poetsen. Een dwangneurose, als ik weg ga moet t huis schoon en de was weg....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten